Paraply produktion

vann prestigefyllt pris

Inför förra sommaren fick vi i uppdrag att ta fram ett turnékoncept åt Bergkvarabuss och Blekingetrafiken. Tillsammans med Sture Reklam jobbade vi fram montern som i förra veckan belönades med "The Swedish Exhibition Industry Design Awards”.

Sveriges Expoförbund delar årligen ut "The Swedish Exhibition Industry Design Awards" eller ”The Golden Square” som den också kallas. Priset delas ut i flera olika klasser och det koncept vi tagit fram för Bergkvarabuss och Blekingetrafiken segrade i klassen ”Portabla displayer”.

- Otroligt roligt att få vinna ett så fint pris, säger Rasmus Månsson på Blekingetrafiken. Montern är en viktig del för vårt Crew när de är ute och träffar våra kunder.

Konceptet består av en eventvagn där långsidan- och baksidan på vagnen kan fällas upp och förvandlas till en öppen och inbjudande monter. I montern kan eventpersonalen jobba med att lyfta fram reseinformation och besökarna kan via iPads, monterade på golvstativ, tävla mot sig själv eller andra i en tävling lik den i tv-programmet ”På spåret”. Självklart stoppade men resan genom att trycka på en "Stopp-knapp".
Montern är en långsiktig satsning som snabbt kan anpassas för olika syften eller situationer. Digitala skärmar gör att man snabbt och enkelt kan byta kampanjbudskap och anpassa montern efter tillfälle och målgrupp.

- Det känns fantastiskt roligt att konceptet fått ett så fint mottagande och att det nu även fått ett prestigefyllt pris, säger Robin Åkerman på Paraply produktion. Konceptet ger sig ut på turné runt om i Blekinge i sommar igen.

De övriga vinnarna var välkända varumärken som Tarkett, Siemens, Per Morberg, BMW och Hewlett-Packard.